دیجیتال مارکتینگ یا همان به لاتین Digital Marketing چیست؟

به جمعی از تلاشهایی که به سبب تبلیغ محصولات و کارهایی که بابت به کارگیری ادوات به انجام می رسد را دیجیتال مارکتینگ میگویند.

بخواهیم به زبان ساده تری بازاریابی دیجیتال را به شما شرح دهیم و این موضوع را روشن سازیم به مجموعی از کارهایی که با استفاده از روشهایی که در اینترنت هست و با استفاده از آن کسب و کار شما رونق میگیرد را بازاریابی دیجیتال می گویند.

بازاریابی اینترنتی- دیجیتال مارکتینگامروز با بهرگیری از روش های موجود در فضای مجازی اعم از شبکه های اجتماعی ، پیام رسانها ، سایتها و … می توان به کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ رونق داد.

خیلی از افراد تصور دارند که دیجیتال مارکتینگ تنها محصور به کسب و کارهای مجازی و نیز سایت ها است و در دنیای واقعی جایی ندارد ، باید به این اشخاص گفت که سخت در اشتباه هستید اکثری از کارها و فعالیتها هستند که با استفاده از تبلیغات سعی دارند که کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند.

ما تلاش میکنیم که در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ادوات مثل : وبسایت ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی ، پیام رسانها و … شخصیتهای افراد را زیر نظر بگیریم و از سلیقه ی آنها با خبر بشویم تا بتوانیم به درستی آنها را در گروه های مختلف قرار دهیم تا در زمان مناسب بتوان بهترین بهره برداری را از آنها برد.

مقصود اصلی دیجیتال مارکتینگ افزایش فروش کسب و کارهای مختلف است ، به طور قطع فروختن اجناس بیشتر با تمرکز روی کاربران این غرض را بزرگتر میکند.

در روش بازاریابی سنتی توانایی مدیریت کاربران به صورت انبوه امکان پذیر نیست.

ادوات و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ،سئو وبسایت برای بالا آمدن در نتایج اول گوگل

اولین و مهمترین روشهای دیجیتال مارکتینگ سئو است که همه ی کسانی که وبسایت دارند و از این راه درامد زایی میکنند هر روز نکاتی که گوگل در مورد سئو را منتشر میکند را دنبال میکنند و سایت خود را با پلتفرم های گوگل جلو میبرند.

در این شیوه کسب و کارها با بکارگیری از فوت و فن های مختلف تلاش میکنند تا موضع خود را در گوگل حفظ کنند و با بالا بردن رتبه خود وبسایت خود را در جستجو های گوگل بالاتر از رقیبان ببرند تا کاربران بیشتری جذب کنند و کاربران قدیمی هم به راحتی آنها را در نتایج گوگل پیدا کنند .

کاربری که به جستجو مطلب مورد نظرش می پردازد حتما یک بیننده خوب به حساب می آید.برای اینکه با نظر به احتیاجش آن وبسایت را برگزیده است.در این شیوه با سئو خارجی و داخلی وبسایت که حاوی سئو و بهینه سازی قالب وبسایت ، شتاب و سرعت بالا آمدن سایت ، فوت و فن های جانبی وبسایت و تولید محتوا بهینه شده و پخش آن میشود ، با بکارگیری این فنون وبسایت برای موتور های جستجو گوگل آپدیت میشود تا سایت شما بالا تر از وبسایت رقیبان به چشم بیننده بخورد.

بازاریابی محتوا

این مدل بازاریابی دیجیتال سعی دارد محتوایی تحویل دهد که بشود با پایین ترین و درخورترین واژه ها خوبترین و کامل ترین اثر را روی کاربران و دنبال کننده گان به جا آورد تا کاربر را مجبور به معرفی محتوای شما به دوستان و آشنایان کند و این امر موجب می شود بازدید سایت شما زیاد شود و همین طور محتوا و سایت شما بین مخاطبان دست به دست شود.

بازاریابی محتوا درخور تمام کسب و کارهای مجازی با اندک سرمایه و یا سرمایه خیلی بالا با هر مقدار هزینه می باشد. باید گفت در این مدل و شیوه ی کار محتوای به وجود آمده به مثال قلاب ماهیگیری است.با بوجود آوردن محتوای کمک آموزشی بسته به حال بیننده میتوانیم آنها را به محتوا وصل کنیم و این عمل باعث افزایش فروش محصول می شود.

در آغاز با تولید کردن محتوای رایگان احتیاجشان را از بین می بریم و مسیر دوم خودش بوجود می آید و اعتماد آن ها به ما جلب می شود و باعث می شود مشتریان کم کم به سمت کالاهای پولی ما بیایند به اصطلاح معروف همان دون ریختن هست .در بازاریابی محتوا زیر دسته ی بازاریابی درونگرا است و احتیاجی نیست که به سراغ مشتری برویم و با صحبت کردن آنها را راضی و متقاعد به خرید کنیم که از کالا و کارهای ما دیدن کنند.علاوه بر این خریدار با تفکر خود و با رغبت خود به سمت کسب و کار ما روی می آورد و خواهان کالای ما می گردد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مهمترین و اثر گذار ترین اسباب در دیجیتال مارکتینگ هستند.این روزها مخاطبین کاربران فضای مجازی استفاده زیاد تری از گوشی های تلفن خود را برای سرچ کردن در گوگل نسبت به سابق میکنند.به خاطر همین موضوع کاربران وقت بیشتری را در شبکه های اجتماعی میگذارند.ظرفیتی که در شبکه های اجتماعی بابت تبلیغات پیدا می شود به جرات می توان گفت در هیچ جایی با این بازخورد پیدا نمی شود.غرض در این مدل بازاریابی معرفی کالا و محصولات به کاربران و سروکار زیاد تر با انسان ها و تبدیل کردن آنها به سرمایه هست.در این شیوه که بازاریابی را به اصلاح کاربران با دست به دست کردن و شیر کردن آن برای یکدیگر باعث این می شوند که محصولات ما بازدید بیشتری بخورد و فروش کالای ما بالاتر برود.یکی دیگر از هدف های این شیوه لینک دادن و شیر کردن محتوای متنی و محتوای تصویری و ویدیویی و افزایش بازدید سایت است.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

یکی از مرسوم ترین مدل بازاریابی دیجیتال بازاریابی ایمیلی است که با طرح ریزی خوب وب مربوط به تبلیغ کالا وبسایت و فرستادن مرتب ایمیل برای کاربران می شود آنها را به سمت کالا و محصولات خودمان بکشانیم و آنها را مجذوب سایت خود کنیم تا مرتب به وبسایت ما سر بزنند.بازاریابی ایمیلی وسیله ای است برای پیشرفت کسب و کارهای مجازی و درصد فروش محصولات مار را خیلی بیشتر می کند.تجربه کسب و کار های دیگر اثبات کرده است با روش ایمیل مارکتینگ می شود کاربران زیادی را به خریداران واقعی و پیگیر وبسایت و محصولات ما تبدیل کرد.

در بازاریابی مجازی ایمیل مارکتینگ مناسب ترین شیوه برای جذب مشتری است که اگر کمی باریک بین شویم می شود گفت همانند بازاریابی محتوا است به با هر مقدار هزینه می شود کار را استارت زد . یکی از هدفهای ایمیل مارکتینگ شناساندن کسب و کار به خریداران و کاربران است که با این روش می شود خدمات و کالا و نوع محصول را به مخاطب شناساند.

بازاریابی ویدیویی

این روش به تناسب دیگر شیوه ها تاثیر زیاد تری روی فرد دارد و همچنین می توان گفت در بازاریابی محتوا تاثیر گذارترین شیوه و بهترین آنها محتوای ویدیو مارکتینگ است. این روزها سرعت اینترنت کاربران افزایش پیدا کرده است و اشخاص حال و حوصله ی کمتری دارند و بیشتر از این که علاقمند به خواندن باشند دوست دارند ببینند و همین امر باعث می شود که افراد به این مدل بازاریابی علاقه ی بیشتری نشان دهند.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی را می توان به ۴ بخش متفاوت تقسیم کرد

تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از روش های دیجیتال تبلیغات کلیکی است که باید رفت به سراغ سایتهایی با ترافیک بالا که در این شیوه تبلیغاتی با نظر به سوژه تبلیغ به شکل زیرکانه معین می گردد که در چه وقتی و در چه جایی محصول ما دیده شود. تبلیغات کلیکی را فقط در سایتهای پر ترافیک انجام نمیدهند حتی می شود در آپ هایی که برای گوشی های تلفن طراحی شده است به کار گرفت و مورد بازدید افراد قرار داد.

تبلیغات گوگل

موردی از تاثیر گذارترین تبلیغ مجازی تبلیغ کلیکی گوگل می باشد.که با استفاده از این شیوه و بدون زحمت میتوانید پیج اول گوگل را به خود اختصاص دهید و سریع به نتیجه ی دلخواه خود می رسید این روش اغلب برای افرادی است که از لحاظ مالی اوکی می باشند و با هزینه ی مورد نظر کنار می آیند اغلب این مدل تبلیغات برای افرادی هست که زودتر می خواهند به نتیجه برسند و یک شبه با دادن هزینه راه چند ساله رو طی می کنند.

رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از بهترین شیوه تبلیغات فضای مجازی رپورتاژ آگهی می باشد.رپورتاژ از زوایایی مختلی می تواند کمک به بالا رفتن سایت و یا فروش محصول کند و خیلی اثر گذار است.از از این روش می شود بک لینک گیری کرد و خوبی این روش این است که به صورت دائم لینک شما در سایت مورد نظر باقی می ماند و بک لینک قوی دائم دریافت می کنید و گاهی اوقات هم شاید از به واسطه همان سایت که رپورتاژ شما را گذاشته است ترافیک دریافت بکنید . این مدل تبلیغات رپورتاژ کمک زیادی برای برند سازی سایت شما می کند. و از همه مهتر این است که با این شیوه سئو و بهینه سازی سایت شما افزایش پیدا میکند.

پوش نوتیفیکیشن

دیگری از روش تبلیغات دیجیتال پوش نوتیفیکیشن است که به معنی ارسال پیام اعلان می باشد.این شیوه در اپلیکیشنهای گوشی همراه به کار گرفته می شود.در این شیوه متن مورد نظر شما به روش نوتیفیکیشن در گوشی همراه کاربران شما بالا می آید.این شیوه یکی از بروز ترین شیوه های تبلیغات دیجیتالی می باشد که می شود همراه با متن عکس هم ارسال کرد.


مجموعه مشاوره کسب وکار و دیجیتال مارکتینگ افزا های ,بازاریابی ,شیوه ,دیجیتال ,مارکتینگ ,کاربران ,می شود ,کسب و ,این شیوه ,است که ,دیجیتال مارکتینگمنبع

سوالات تحقیقات بازار

تبلیغات در مجموعه افزا مشهد

خدمات بازاریابی

مجموعه ديجيتال ماركتينگ در مشهد| افزا

مشخصات

آخرین جستجو ها

tst250 onlinepol تو بهترین خرید رو از ما داشته باش فروش اینترنتی قطعات بیل مکانیکی 220 عمومی منبع پرفروش ترین کتاب های صوتی و آموزشی اینترنت سایت تفریحی تاپ ترانه Collectionweb راه اندازی خط تولید انواع زغال تخفیف ویژه